Ik ben God [Dag 178]

Ik las Gian´s blog en keek hierna ook naar mijn eigen lichaam. Op het moment dat ik sterf zal mijn lichaam deel blijven uitmaken van dit fysieke bestaan. Mijn lichaam zal onderdeel blijven van de kringloop en waar nu alle atomen gevestigd zijn in de manifestatie van dit lichaam - zal ik ooit deel uitmaken van verschillende vormen zoals ook mijn huidige lichaam en voedsel is gecreëerd vanuit alles dat hiervoor was.

"Stof is niet zomaar stof. Het zijn zij die hier ooit bestaan hebben".

Ik stond onder de douche en keek naar het woord 'hydratatie'. Ik smeerde mijn been in op een plek die wat uitgedroogd was. Ik keek naar het flesje 'nivea oil' dat ik ondertussen uitsmeerde over mijn benen. "Gek" dacht ik. Ik smeer olie erop, met het idee dat ik hierdoor de uitdroging stop en mijn huid voedt. Maar het is een kwestie werkelijke hydratatie van de cellen en niet van olie. Dus ik keek in mijn gedachten of ik een product kon herinneren dat werkelijke hydratatie als ingangspunt had - maar kon niet vinden.

Cult God Lichaam Gelijkheid"Gek" dat we zoeken naar producten om erop te smeren, terwijl de oplossing van binnenuit zou moeten plaatsvinden. Ik zou mezelf moeten hydrateren, water drinken, en er echt voor zorgen dat het water daar terecht komt wat het nodig heeft.

Ik dacht er nog even overna wat dit nu allemaal betekende, en keek naar de honger en dorst die in de wereld bestond.

En opeens realiseerde ik mij de simpelheid weer van het proces. Zo van binnen, zo van buiten. En toen sloeg de verbijstering in een moment toe: 'Oh mijn god... Ik ben het systeem!'.

Mijn lichaam bestaat uit cellen. Deze cellen leven. En deze hele groep cellen vormen mijn lichaam. Ze vormen allemaal een gemeenschappelijk doel. Geen cel is belangrijker dan de ander, want zijn alle individuele cellen die samen de groep vormen. De uitdroogde cellen hebben niet voldoende hydratatie gehad. En zij kunnen zich alleen voorzien van datgene dat 'ik' mijzelf geef. Er bestaat een wederzijdse afhankelijkheid. Ik ben afhankelijk van hun en zij van mij. En als ik hen niet geef, zullen zij nooit optimaal hun 'doel' kunnen bereiken.

Ik ben het systeem. Ik ben God.

Dit is persoonlijke realisatie die ieder ooit zich zou moeten realiseren. Want 'zo van binnen, zo van buiten'.

We lopen een tweedelig proces. Waarbij wij God zijn voor de cellen van ons lichaam, maar leven ook in een wereld waar wij als individuen afhankelijk zijn van het systeem. God. En als deze God geen water beschikbaar maakt voor hen die dat nodig hebben - zullen zij uitdrogen. En als deze God geen voedsel beschikbaar maakt voor hen die dat nodig hebben - zullen zij verhongeren. Want elk Mens is als een cel van ons lichaam. En het enige voordeel dat wij als 'God' hebben bij ons lichaam is het feit dat zij niet aan veelal aan het rebelleren zijn. Niet geloven in de individualisatie. Niet geloven in een God. Maar veelal doen, wat ze moeten doen. Want als zij dat niet deden - komen wij in grote moeilijkheden.


Ik ben God [Dag 178] Ik ben God [Dag 178] Reviewed by Reginald Diepenhorst on 9/03/2014 Rating: 5