Vergeving is GAY! [Dag 182]


 
Vergeven is een vrouwelijke expressie. Deze conclusie zou je eigenlijk al kunnen trekken uit de verhouding man/vrouw die zich gecommitteerd hebben aan het proces dat wij in onze 'Journey to Life' lopen. Tevens kun je je voorstellen dat het introduceren van het concept vergeving eerder een ingang zal vinden bij vrouwen dan bij mannen.

"Als we een voorstelling maken van hoe vergeving toegepast wordt dan zien we film beelden van een naïef meisje voor ons dat weer eens een kans geeft aan die slechte jongen in een poging hun relatie te redden of te behouden."

En dat is ook een beetje het probleem dat er zwerft rondom het woord of het doen van 'vergeving'. We zien vergeving als naïef. We zien vergeving in het verlengde van een stille hoop. Of we zien 'vergeving' in een religieuze context waar een of andere pater voor een grote groep mensen staat en het woord van Jezus Gristus verkondigd en zegt: God vergeeft u.

"Ja lekker dan.. De entiteit of persoon God bestaat niet! Dus 'Niets' vergeeft mij... Dank u wel Pater, om mij te vertellen met zulke lieve woorden dat 'niets' mij vergeeft. Daar kom ik weer de dag mee door! Tot Morgen!"
Dus alom, de hopeloosheid zal toeslaan en zal men zich afvragen (zoals bij zoveel dingen in het leven) "Wat moet ik hier in godsnaam mee?" Waarmee het antwoord al verpakt zit in de vraag. Helemaal niets.

Dus gezien het feit dat 'vergeving' zo'n hardnekkig begrip is en zelfs overgenomen wordt door niet religieuze mensen, zal moeten aangeven dat de kern een valide, een leefwaardig, en een behoudswaardige substantie omvat.

En om dan maar terug te komen op de eerste regel in dit stuk. Is vergeving dan niet GAY als je een man bent? Moet je geen 'weak-ass pussy' dan zijn om überhaupt zoiets als vergeving te kunnen leven? Hoe kan ik 'vergeving' leven wil het niet mijn mannelijkheid aantasten en mijn gevoel of idee van het zijnde de belichaming van 'die übermensch'?

Of..

Maakt vergeving mij niet naïef als vrouw? Word ik niet de manifestatie van het spreekwoordelijke 'domme blondje' als ik vergeving zal omarmen?

Het is een feit dat vrouwen vandaag de dag meer vermannelijkt zijn, omdat dat vrouwelijke expressies gezien worden als zwak. Dit is een jammerlijke gebeurtenis dat plaatsvind, omdat vrouwen hierdoor zichzelf afsluiten van wat zij makkelijker kunnen belichamen en waar mannen weer aan voorbeeld aan kunnen nemen.

Daarentegen merk je ook een opwaartse trend van mannen die moeilijkheden ervaren met hun 'zijn' - slechts omdat zij expressies leven welke slechts toebedeeld worden 'in de collectieve verbeelding' aan onze vrouwelijke soortgenoten.

Nee we hebben het onszelf niet makkelijk gemaakt en het is tijd dat we daar eens wat aan gaan doen.

Deel 2 zal volgen...




Vergeving is GAY! [Dag 182] Vergeving is GAY! [Dag 182] Reviewed by Reginald Diepenhorst on 9/06/2014 Rating: 5