Een baan - Wat moet ik kiezen? [219]

Opeens vind ik mezelf deze week in een luxe positie. Waarbij ik maandenlang aan het worstelen ben voor werk, kreeg ik deze week drie aanbiedingen.

Vandaag had ik de eerste sollicitatie. Het was een groepsollicitatie en dingen verliepen rustig. Ik was niet 'echt' zenuwachtig. Ik kon relax antwoorden geven. Ik was direct. Kortom 'ik deed mijn ding'. Ze waren enthousiast over mij en werd 's middags gebeld dat ik was aangenomen. Ik was blij, maar voelde me ook een beetje verdeeld. Die andere banen leken me ook leuk en er zaten wat voordelen aan. Ik vroeg om één dag respijt en dat kreeg ik.

Het is opmerkelijk hoe rustig ik was gezien mijn eigenlijke omstandigheden. Normaliter als je werkt zoekt ga je over de top qua hoe je jezelf presenteert. "Kies mij! Kies mij!" schreeuwt het van alle kanten. Je stelt jezelf zelfs anders op. Het is alsof je een hele persoonlijkheid erom gecreëerd hebt. En dit hele gebeuren was bij mij niet van toepassing meer, ik had sowieso werk ook al was ik niet aangenomen. Ik kon niet meer dan mijn best doen en laten zien wie ik was als persoon. Mijn vriendin merkte op: "Gek he? Dat onze zelfwaardering en zelfverzekerdheid zo verbonden zijn met het geld dat je verdient?" Ik droomde toen snel van een wereld waarin wij allemaal zo relax konden zijn, doordat we niet bezig waren met het overleven. Een Onvoorwaardelijke Basisinkomen, of als je werkt zo betaalt krijgen dat je makkelijk met 20 uur investering kon overleven. Ik zie het al voor me; structuur, discipline, wilskracht krijgen hele andere vormen wat de gelukzaligheid laat toenemen.

In het tweede gesprek kreeg ik opeens een voorstel om mij niet op één vacature voor te laten stellen, maar op drie! De intercedent maakte me erg enthousiast over de functies. Het zou wel aanpoten zijn in het begin, gaf die aan. "Geen probleem, ik hou juist van die uitdagingen!" En ik ging akkoord met het voorstel.

Ik heb bij iedereen open kaart gespeeld over wat er speelt. Ik heb meerdere aanbiedingen; ik wed niet op één paard. Uiteraard gaf ik ook aan waarom; als ik volgende maand in de bijstand kom ben ik niet blij en ik moet kiezen wat het beste is voor mij en mijn situatie ook gezien mijn werkachtergrond en de toenemende eisen wat betreft scholing. Door dit te doen heb ik overigens ook de toezegging gekregen dat ik een belangrijk certificaat zou mogen behalen bij indiensttreding van: (laten we het optie A noemen). Dit geeft mij meer mogelijkheden om een juiste keuze te maken in de situatie.

Morgen heb ik nog een gesprek, waarbij ik de ins- en outs gaan bespreken over een mogelijkheid die ze me hadden geboden voor het behalen van een WFT-diploma en baangarantie. Ik wil graag met hun praten, ondanks ik reeds elders aangenomen ben. Iedereen heeft zijn/haar best gedaan voor mij en ik wil kijken of er misschien nog andere openingen zich voordoen.

Het kan maar zo zijn, dat ik bijv. de trainingen van 'Optie A' niet goed trek of iets dergelijks. Ik moet daarom een verstandige afweging maken in dit alles.

Salariëring, Aantal uren, Planning, Reiskosten, Reistijd, Mogelijke opleidingen en uiteraard mijn eigen opleiding daarnaast en eventuele doorgroeimogelijkheden.

Ik wil iedereen graag meenemen in hoe ik een keus ga maken na afronding van het gesprek van morgen. Dit zal ik morgen dan posten!

Wanneer en als ik mezelf zie in en als keuzestress, stop ik mezelf en adem ik, ik zie en realiseer dat ik door stress haastige  beslissingen maak en niet de dingen dermate bekijk dat ik de best mogelijke keuze maak die mogelijk is in en als de situatie.

Wanneer en als ik mezelf in een keuzestress zie door loyaliteitservaring, stop ik mezelf en adem ik, ik zie en realiseer dat loyaliteit een energetisch construct is dat niet altijd de beste intenties voor mij heeft als persoon, maar alleen voor en als de relatie, ik zie hierdoor dat een keuze maken op basis van loyaliteit niet kan in een wereld waarin ik moet overleven en mijn persoonlijke omstandigheden kunnen verbeteren wanneer ik niet loyaal ben naar de relatie, ongeacht dat dit stress of scheuren kunnen creëren in een relatie.

Lees hier wat de keuze geworden is.
Een baan - Wat moet ik kiezen? [219] Een baan - Wat moet ik kiezen? [219] Reviewed by Reginald Diepenhorst on 1/31/2015 Rating: 5