Creatie - hoe werkt dat? [Dag 301]

"The world is in reverse" dit is een van de zinnen, waar ik me gewaar van ben.

Na het kijken van een film voelde ik een weerstand om 'content' te zijn. Ik keek naar dit construct in mij.

Logica dicteert:
Ik ben één en gelijk met de wereld. Dus als ik één en gelijk wil leven met de wereld dan moet ik alles erkennen als mezelf. Ik moet één en gelijk staan aan mijn creatie. Het leven is zoals het nu is een grote depressief bestaan. Voornamelijk in landen waar ik niet woon. Als ik gelijk en één wil zijn met mijn creatie moet ik dat accepteren als mezelf  hier.

En zo leef ik.

"De wereld is een reflectie van wie wij zijn" is een andere zin, waar ik me gewaar van ben.

Logica dicteert.
Als ik 'echt' wil zijn, zal ik als de reflectie van mezelf moeten leven. Dan zie ik wie ik echt ben.

Maar wat als je ziet dat deze reflectie onvolkomen is? Guur, Haatdragend, Destructief? Zo wil ik niet zijn, en als ik het ben, wil ik niet langer zo zijn.

Dit is onze creatie. Mijn creatie en dit zou dus eigenlijk betekenen dat ik moet stoppen met creëren. Stoppen met creëren, want kennelijk dat wat ik creëer is inferieur, slecht, onwaardig.

En zo besta ik. Gestopt met creatie. Ik leefde als de belichaming van één en gelijk aan de huidige situatie van het bestaan. Een onacceptabel bestaan.

Op dat moment ontwaakte er de realisering: Als ik één en gelijk ben aan deze wereld. Dan zal er een hercreatieproces moeten volgen als mezelf, als wie ik ben. NIET kijken en dat wat ik zie integreren als mezelf en daar aan vasthouden. NIET de wereld worden zoals die is. NIET mezelf aanpassen aan dat wat ik zie als hoe het nu bestaat. Nee... Het is mezelf hercreëren als wie ik ben en daarmee verander ik de very fabric, de diepelijke bouwsteen van de reflectie die de wereld vormt. Verandering geschapen in en als  het begrip van eenheid en gelijkheid als wat het beste voor iedereen is. Met de daarbij komende verantwoordelijkheid dit zo te doen dat het de test der tijd kan doorstaan.

Daarmee zal wat ik zie als wat ik was verdwijnen. Daarmee veranderd de wereld beetje bij beetje van onacceptabel naar acceptabel. Creatie is hier. Ik ben hier. En mijn lichaam zal met wie ik ben veranderen en zich creëren in de volste potentie die het tot zijn beschikking heeft. Mijn lichaam als mijn body, Mijn lichaam als deze wereld, Mijn lichaam als dit bestaan.

Ik vergeef mezelf voor het accepteren en toestaan van het leven als de gedachte dat ik deze enorme verantwoordelijkheid niet aan kan.

Ik vergeef mezelf voor het accepteren en toestaan van het leven als de angst dat ik geen verantwoordelijkheid hiervoor kan nemen of in een dergelijke positie mag staan omdat we momenteel leven in een fuckup en mezelf aanpraat om in en als een slachtofferrol te leven, zonder te zien dat het creërende mogelijkheid nog steeds hier is als mezelf wat ook inhoud dat ik zelf deze slachtofferrol accepteer en het creatie proces over te laten aan anderen door de outsider te blijven, onacceptabel.
ls mezelf.

Ik vergeef mezelf voor het niet accepteren en toestaan om te leven als de realisatie dat ik mezelf in een outsider rol geplaatst hebt, buiten creatie, zonder op te merken dat ik zelf daar mijn imprint zal achterlaten in en als dit bestaan, wat uiteindelijk vervangen zal moeten worden iets dat WEL werkt, en ik hierdoor een leven van creatie, mijn mogelijkheid tot creatie voor altijd kan herinneren als spijt.

Ik vergeef mezelf voor het accepteren en toestaan om een gevoel van onovertuiging te leven naar en als mezelf als mijn creërend vermogen door terug te blijven kijken in het verleden en de accumulatie van herinneringen te gebruiken als een reden of ik wel of niet te vertrouwen ben met creatie.

Wanneer en als ik een gevoel heb dat ik geen nieuwe woorden kan leven of niet bezig kan zijn met mijn hercreatie proces stop ik mezelf als de gedachten en gevoelens en adem ik, ik zie en realiseer dat wanneer ik dit leef, creëer ik ook, echter het oude en niet het nieuwe en hierdoor hou ik mezelf als anderen verslaafd en geknecht.

Creatie - hoe werkt dat? [Dag 301] Creatie - hoe werkt dat? [Dag 301] Reviewed by Reginald Diepenhorst on 5/08/2017 Rating: 5